• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Vad kännetecknar ett bra konsumentkreditinstitut (smslåneföretag)?

Swephoenix

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
30 Juli 2014
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej!

Jag kommer skriva en uppsats om konsumentkreditinstitut och undrar vad vilka kriterier ni använder för att bedömma ifall ett företag är bra/dåligt?

T.ex är det bara låga räntor, långa kredittider som gäller eller söker ni efter mer personlig kontakt etc.?

Tackar ödmjukt för er tid!

Mvh
Andreas

PS. Vilket är det bästa konsumentkreditinstitutet i nuläget enligt er personliga åsikt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Creditum och Bravio, dom är samma men enligt mej dom enda som sköter sej å ja har mer el mindre haft alla.
Relativt lågt pris och båda betalar ut direkt till Swedbank, Creditum även på helger till sent på kvällen.
 

Fattig89

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
30 Juli 2014
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
DayPay

DayPay tycker jag är bra. Där kan man ha flera lån samtidigt om man är kund + att dom har direktutbetalning till både Nordea och Swedbank.
 

kassekonomi

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
15 Maj 2014
Meddelanden
627
Mottagna reaktioner
116
Poäng
307
Creditum och Bravio, dom är samma men enligt mej dom enda som sköter sej å ja har mer el mindre haft alla.
Relativt lågt pris och båda betalar ut direkt till Swedbank, Creditum även på helger till sent på kvällen.

jag har alltid blivit nekad hos Creditum?! :/
Trodde det berodde på att sidan låg nere :p Men då vet jag att dom har hårdare krav..
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 366
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Ja "kassekonomi" dom (Creditum) har alltid öppet, dom verkar va igång långt innan och långt efter öppettiderna på sidan å man får in pengarna på några minuter efter ansökan om man e trogen kund...som sagt även på helger, så kanonbra och jag har aldrig blivit sviken med fördröjningar. Synd att du inte får lån där...mejla å snacka me dom så, kanske kan få 1000 spänn iaf.
 

kassekonomi

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
15 Maj 2014
Meddelanden
627
Mottagna reaktioner
116
Poäng
307
Ja "kassekonomi" dom (Creditum) har alltid öppet, dom verkar va igång långt innan och långt efter öppettiderna på sidan å man får in pengarna på några minuter efter ansökan om man e trogen kund...som sagt även på helger, så kanonbra och jag har aldrig blivit sviken med fördröjningar. Synd att du inte får lån där...mejla å snacka me dom så, kanske kan få 1000 spänn iaf.

Jag lyckades få ett lån på 1000 kr. :)
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
det finns många seriösa och självklart ännu mer Oseriösa aktörer.

det aktör jag mest tycker är en som bör inte finnas är ju Trustbuddy , sedan kommer Vivus in.

trustbuddy, de gör som de känner för med inbetalningar ,
lägger på 1000kr på den ordinarie lån när den skickar till inkasso .
vägrar svara i telefon och mejl när man vill komma i kontakt med de men om de själv vill komma i kontakt då år luren varmt både samtal sms och mejl, det finns massa trådar med deras agerande du kan hitta och läsa.
 

Swephoenix

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
30 Juli 2014
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Tack för svaren och de konkreta exemplen!

Uppskattar ifall fler vill dela med sig av sina tankar och åsikter :)
 

zeback

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
30 Juli 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Jag måste personligen säga att jag till viss del gillar Trustbuddy, just pga av det (ännu) inte kostat något att låna där. Ränte och avgiftsfritt i 14 dagar och klarar man det är det ju helt klart bra, då avgiften blir 0. Däremot som tidigare sa, otroligt dålig hemsida, kundservices och svåra att få tag på om något strular.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp